De kracht van kernachtig

Hoe gebruik je taal om de essentie van je bedrijf uit te drukken? Hoe ‘zeg je wie je bent’? En waarom zou je dat doen?

Zakelijke copywriting kan een stuk meer zijn dan ‘strakke taal’. Ik help integere, gedreven professionals en bedrijven graag om tot de kern van hun zaak door te dringen. Die kern zet ik vervolgens op papier. Wat dan ontstaat is geen standaardverhaal, maar een tekst die écht wat te melden heeft. Een tekst die in woorden opnieuw oproept ‘wie jij bent’ als professional, zzp’er of bedrijf.

Als de inhoud klopt met de vorm, je taal klopt met je verhaal, wordt het geheel groter dan de som der delen en gaat je boodschap overal tussen de regels door klinken. Het is alsof je je lezer persoonlijk een hand geeft en in de ogen kijkt.
Het effect hiervan is groot. Mensen die lezen nemen niet alleen informatie in zich op; die informatie heeft ook een emotionele impact. Ongemerkt hebben we allemaal een uitstekende truth detector én een zo mogelijk nog betere bullshit detector. Als je klant voelt dat jij het écht meent, brengt dat een vertrouwen en sympathie teweeg die je nooit met een standaard gelikt verhaaltje zou kunnen evenaren. Een eerlijk, kernachtig verhaal kan enorme positieve gevolgen hebben voor je bedrijf.

Copywriting
Vaak ga ik aan de slag na één of meerdere consults, waarin we brainstormen over wat ‘de kern van jouw zaak’ eigenlijk is. Als je dat zelf al heel duidelijk voor ogen hebt is een ontmoeting misschien niet nodig en kun je me over je kernboodschap briefen met een mail of telefoontje. Het kan ook zijn dat je al bestaande tekst hebt waar je niet tevreden over bent. Hoe dan ook: stap één is het helder krijgen van wat je precies wilt zeggen.

Vervolgens zet ik jouw kernboodschap om in woorden: webteksten, flyer- of brochureteksten, brieven, mailings, etc. We sturen de tekst(en) op een aantal feedbackmomenten heen en weer, net zolang tot je boodschap er glashelder staat – met jou er vierkant achter.

Voor wie verder wil gaan in het verhelderen van zijn/haar kernboodschap heb ik een uitgebreid netwerk van grafische ontwerpers en websitebedrijven. Ook maak ik zelf webontwerpen en websites.

Klanten over mij als copywriter

← Back